25 Ocak 2015 Pazar

Cikolatali Papatya Pastasi Nasil Yapilir ?

    Cikolatali Papatya  

Malzemeler :

  • 1 su bardagi sivi yag
  • 2 su bardagi sut
  • 2 yumura( sarisinin birini uzerine ayirin)
  • 1 paket yas maya
  • 1 fincan toz seker
  • 1 tatli kasigi tuz
  • Aldigi kadar un
Ici icin :

Surulebilir cikolata ve ceviz

( isterseniz tahinli ve cevizli de yapabilirsiniz,gercekten ben denedim harika oluyor,icine biraz da toz seker serperek..!!)


Yapilisi :

     Oncelikle ,diger tariflerimde de bahsettigim gibi,mayamizi sut ve sekerle mayalanmaya birakalim.

     Yogurma kabimiza tum malzemeleri koyalim,sutlu maya karisimini da ekleyerek iyice yoguralim.15-20 dkk uzerini orterek dinlendirelim.

     Burda buyuklugunu tepsinize gore ayarlamak size kalmis. Ben kucuk tepside yaptigim icin portakal buyuklugunde 3 parca hamur aldim...

     Aldigim hamur parcalarini,elimle aciyorum ( gerek duyarsaniz elinizi sivi yaga batirmayi unutmayin )

     Fotografda da goruldugu gibi, iki tanesinin uzerine cikolata surup kirilmis ceviz serpiyorum.Diger hamura hic birsey surmuyoruz.

     En uste bos olan hamur gelecek sekilde ustuste koyalim. Elimizle biraz daha acarak istedigimiz kalinliga ulasalim.

     ( Oneri olarak; isterseniz diger isleme gecmeden once bu sekile gelen hamurumuzu tepsiye yerlestirip, devamini tepside yapin ,boylece tepsiye koyarken zorluk cekmezsiniz. Ben daha iyi gormeniz icin masada yaptim.)

     Son islem olarak da hamurumuzun ortasina cay bardagini yerlestirip,simetrik olarak dilimler keselim,ama dikkat edin bardaga cok yaklasmadan kesin.Yani bardakla kestiginiz parca arasinda en az iki uc parmak kalsin yoksa kopar..!


     Kesilen dilimleri elimizle dondererek ayni yerine koyuyoruz. Uzerine de yumurta sarisi surup tepsi mayasi geldiginde 180° de kizarana kadar pisiriyoruz.

     ( Isin icine cikolata girince cocuklarin vazgecilmezi oluyor...annelerin mutlaka denemesi gereken bir tarif..)

Afiyet Olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder