29 Ocak 2015 Perşembe

Kiymali Makarna Nasil Yapilir ?

     Kiymali Makarna    

Malzemeler :


  • 500 gr makarna
  • 250 gir kiyma
  • 1 yemek kasigi domates salcasi
  • 1 tatli kasigi biber salcasi
  • 2 kasik zeytin yagi
  • 1 kasik tereyagi
  • tuz
  • 1 lt su
  • maydanoz
Yapilisi :

     Tenceremize suyu koyup kaynatalim.

     Suyumuz kaynarken bir tavaya etimizi koyup suyunu cekene kadar kavuruyoruz .

     Et suyunu cekince, yaglari ekleyelim. Ardindan da salcalarimizi  ve tuzumuzu  ilave ederek kavurma islemimizi tamamliyoruz .(  isterseniz bu asamada ince ince kiydiginiz kuru sogani da ekleyebilirsiniz , benim oglum sevmedigi icin ben koymadim .)

     Kaynayan tenceremize biraz tuz ekledikten sonra makarnalari koyup pisirelim.
( Kapagini kapatmayin bence tasarsa, ocagi temizlemek zorunda kalirsiniz ...))

     Yaklasik 10 dkk pisen makarnayi suzup etle bulusturuyoruz. Uzerine de maydanoz kiyip serpiyoruz .

     Onceki yayinimda paylastigim ev yapimi yogurttan yaptigim ayranla super gidiyor bence , hem de cocuklar kalsiyum almis oluyor.


Oneri :

Ben meyve ve sebzeleri sezonunda tuketme taraftariyim sagligimiz icin . Kisin domates almiyorum ve kullanmiyorum, ama siz isterseniz, salcamizi kavurduktan sonra 2 domatesin kabuklarini soyup kup kup dograyarak ekleyebilirsiniz ....

Afiyet Olsun ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder