25 Ocak 2015 Pazar

Pilav Nasil Yapilir ?

    Cocuk Pilavim  


Malzemeler :


  • 250-300 gr siyah dana eti
  • 1 bardak rendelenmis havuc
  • 1 su bardagi pirinc
  • 2 su bardagi kaynamis su
  • 1 kasik tereyegi
  • 1 kasik zeytinyagi
  • tuz
  • karabiber

Yapilisi :


     Etimizi kup kup dograyip tencereye veya dudukluye koyup
pisirelim.

     Pilav tenceremize yaglari koyalim, sonra eti ve havucu ekleyip kavuralim.

     Diger tarafta pirinci yikayip suzelim. Tavaya pirinci de ekleyelim.

     Son olarak da kaynamis suyu, tuzu ve karabiberi de ekledikten sonra kapagini kapatip kisik ateste pismeye birakalim.

     Suyunu cekince bir sefer karistirip ocagi kapatarak dinlenmeye birakalim.

     ( pilavin uzerine 2 kat kagit havlu koyup kapagini kapatirsaniz pilaviniz daha guzel olacaktir.)


     Pilavimiz servise hazirdir .

     ( Pilavi fazla karistirirsaniz malzemeler ezilir ve gorunumu pek guzel olmaz ...! )

     ( Boyle bir pilav var mi ? gercekten bilmiyorum,ve arastirma geregi de duymadim. Cunku ben yillardir yaptigim gibi, cocuklarimin sevebilecegi yemekler yapmaya calisan bir anneyim. 

     Bu pilav kendi tarifim diyebilirim. Bu aksam ilk kez denedim ve sonuctan mutluluk duydum, cunku cocuklar cok begendi. Hele de kucuk oglum Efe...

    Oglum tabagini buyuk bir zevkle bitirdi ve biz de pilavin ismini "Cocuk pilavi " koyduk ...

    Pirinc, et ve sebze bir arada, cok da besleyici. )

Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder